| Y'a pas de raisons... | |
|
|
Auteur | Message |
---|
Trencavel Astérix
Nombre de messages : 3869 Age : 53 Localisation : Trencavel - Travian S4 : -18|-8 / En vrai : Lyon - 69 Peuple : Gaulois Date d'inscription : 06/11/2008
| Sujet: Y'a pas de raisons... Lun 29 Mar 2010 - 21:51 | |
| que moi aussi je ne participe pas à ce concours de chansons...
et ce soir, pour commencer...
A l'endroit, à l'envers
Noir Désir
On n'est pas encore revenu du pays des mystères Il y a qu'on est entré là sans avoir vu de la lumière Il y a là l'eau, le feu, le computer, Vivendi, et la terre On doit pouvoir s'épanouir à tout envoyer enfin en l'air
On peut toujours saluer les petits rois de pacotille On peut toujours espérer entrer un jour dans la famille Sûr que tu pourras devenir un crack boursier à toi tout seul On pourrait même envisager que tout nous explose à la gueule Autour des oliviers palpitent les origines Infiniment se voir rouler dans la farine
A l'envers, à l'endroit, à l'envers, à l'endroit A l'endroit, à l'envers, à l'envers, à l'endroit
Y'a t'il un incendie prévu ce soir dans l'hémicycle On dirait qu'il est temps pour nous d'envisager un autre cycle On peut caresser des idéaux sans s'éloigner d'en bas On peut toujours rêver de s'en aller mais sans bouger de là
Il paraît que la blanche colombe a trois cents tonnes de plombs dans l'aile Il paraît qu'il faut s'habituer à des printemps sans hirondelles La belle au bois dormant a rompu les négociations Unilatéralement le prince entame des protestations Doit-on se courber encore et toujours pour une ligne droite ? Prière pour trouver les grands espaces entre les parois d'une boîte Serait-ce un estuaire ou le bout du chemin au loin qu'on entrevoit Spéciale dédicace à la flaque où on nage, où on se noie
Autour des amandiers fleurissent les mondes en sourdine No pasaran sous les fourches caudines
A l'envers, à l'endroit, à l'envers, à l'endroit A l'endroit, à l'envers, à l'envers, à l'endroit
http://www.deezer.com/listen-2179948 | |
|
| |
TheDarkSkull Astérix
Nombre de messages : 2584 Age : 38 Localisation : Saint-Etienne Peuple : Romains/S4 - Gaulois/S5 Date d'inscription : 25/08/2007
| Sujet: Re: Y'a pas de raisons... Mar 30 Mar 2010 - 5:04 | |
| En tout cas, pour l'instant, c'est bien mieux que Sat | |
|
| |
Satinca Administrateur
Nombre de messages : 15677 Age : 37 Peuple : Gaulois Date d'inscription : 02/07/2007
| Sujet: Re: Y'a pas de raisons... Mar 30 Mar 2010 - 5:09 | |
| Les goûts et les couleurs ça se discute pas !
...Surtout les couleurs ! | |
|
| |
Trencavel Astérix
Nombre de messages : 3869 Age : 53 Localisation : Trencavel - Travian S4 : -18|-8 / En vrai : Lyon - 69 Peuple : Gaulois Date d'inscription : 06/11/2008
| |
| |
Trencavel Astérix
| Sujet: Re: Y'a pas de raisons... Mar 30 Mar 2010 - 18:35 | |
| Love cats We move like cagey tigers We couldn't get closer than this The way we walk The way we talk The way we stalk The way we kiss We slip through the streets While everyone sleeps Getting bigger and sleeker And wider and brighter We bite and scratch and scream all night Let's go and throw All the songs we know... Into the sea You and me All these years and no one heard I'll show you in spring It's a treacherous thing We missed you hissed The Lovecats We're so wonderfully wonderfully wonderfully Wonderfully pretty! Oh you know that I'd do anything for you... We should have each other to tea huh? We should have each other with cream Then curl up by the fire And sleep for awhile It's the grooviest thing It's the perfect dream Into the sea You and me All these years and no one heard I'll show you in spring It's a treacherous thing We missed you hissed The Lovecats We're so wonderfully wonderfully wonderfully Wonderfully pretty! Oh you know that I'd do anything for you... We should have each other to dinner huh? We should have each other with cream Then curl up in the fire Get up for awhile It's the grooviest thing It's the perfect dream Hand in hand Is the only way to land And always the right way round Not broken in pieces Like hated little meeces... How could we miss Someone as dumb as this? I love you... let's go... Oh... solid gone... How could we miss Someone as dumb as this http://www.deezer.com/listen-2298704 | |
|
| |
Trencavel Astérix
| Sujet: Re: Y'a pas de raisons... Jeu 1 Avr 2010 - 8:01 | |
| Magnificent U2Album "No line on the horizon" - 2009Magnificent Magnificent
I was born I was born to be with you In this space and time After that and ever after I haven’t had a clue Only to break rhyme This foolishness can leave a heart black and blue
Only love, only love can leave such a mark But only love, only love can heal such a scar
I was born I was born to sing for you I didn’t have a choice but to lift you up And sing whatever song you wanted me to I give you back my voice From the womb my first cry, it was a joyful noise…
Only love, only love can leave such a mark But only love, only love can heal such a scar
Justified till we die, you and I will magnify The Magnificent Magnificent
Only love, only love can leave such a mark But only love, only love unites our hearts
Justified till we die, you and I will magnify The Magnificent Magnificent Magnificent http://www.deezer.com/listen-2828446 | |
|
| |
Trencavel Astérix
| Sujet: Re: Y'a pas de raisons... Sam 3 Avr 2010 - 12:54 | |
| Diamonds are a Girl's Best FriendThe French are glad to die for love. They delight in fighting duels. But I prefer a man who lives And gives expensive jewels.
A kiss on the hand May be quite continental, But diamonds are a girl's best friend.
A kiss may be grand But it won't pay the rental On your humble flat Or help you at the automat.
Men grow cold As girls grow old, And we all lose our charms in the end.
But square-cut or pear-shaped, These rocks don't loose their shape. Diamonds are a girl's best friend.
Tiffany's! Cartier! Black Starr! Frost Gorham! Talk to me Harry Winston. Tell me all about it!
There may come a time When a lass needs a lawyer, But diamonds are a girl's best friend.
There may come a time When a hard-boiled employer Thinks you're awful nice, But get that ice or else no dice.
He's your guy When stocks are high, But beware when they start to descend.
It's then that those louses Go back to their spouses. Diamonds are a girl's best friend.
I've heard of affairs That are strictly platonic, But diamonds are a girl's best friend.
And I think affairs That you must keep liaisonic Are better bets If little pets get big baguettes.
Time rolls on, And youth is gone, And you can't straighten up when you bend.
But stiff back Or stiff knees, You stand straight at Tiffany's.
Diamonds! Diamonds !Chanson initialement créée par Marilyn Monroe... mais je vous propose une version plus moderne par Olivia Ruiz et Izia... ça déménage Olivia RUIZ / IZIA : Diamonds are a girl's best friend | |
|
| |
Tofix Astérix
Nombre de messages : 4236 Age : 47 Localisation : Paris Peuple : Gaulois bien sûr Date d'inscription : 27/07/2007
| Sujet: Re: Y'a pas de raisons... Sam 3 Avr 2010 - 17:42 | |
| J'adhère. Et puis elle est vachement belle La Ruiz | |
|
| |
Trencavel Astérix
| Sujet: Re: Y'a pas de raisons... Ven 9 Avr 2010 - 10:20 | |
| Pour aujourd'hui... Personal JesusYour own, personal, Jesus someone to hear your prayers, someone who cares
Your own, personal, Jesus someone to hear your prayers, someone who's there
Feeling unknown and you're all alone, flesh and bone, by the telephone, lift up the receiver, i'll make you a believer
Take second best, put me to the test, things on your chest, you need to confess, i will deliver, you know i'm a forgiver
Reach out and touch faith Reach out and touch faith
Your own, personal, Jesus someone to hear your prayers, someone who cares
Your own, personal, Jesus someone to hear your prayers, someone to care
Feeling unknown and you're all alone, flesh and bone, by the telephone, lift up the receiver, i'll make you a believer i will deliver, you know i'm a forgiver
Reach out and touch faith Reach out and touch faith Reach out and touch faith
Reach out and touch faithà savoir tout de même, à priori, cette chanson n'est pas une apologie du christianisme... simplement une allusion à Elvis Presley (sa femme le surnommait comme ça ) plusieurs versions à vous proposer.... l'originale, de Depeche Mode : http://www.deezer.com/listen-3111186 une reprise par Johnny Cash : http://www.deezer.com/listen-1172727 une reprise par Marilyn Manson : http://www.deezer.com/listen-1151610 comme ça, il y en a pour tous les goûts | |
|
| |
Satinca Administrateur
Nombre de messages : 15677 Age : 37 Peuple : Gaulois Date d'inscription : 02/07/2007
| Sujet: Re: Y'a pas de raisons... Ven 9 Avr 2010 - 15:53 | |
| Cette chanson c'est de la bombe, je tiens plus sur ma chaise J'aime beaucoup Depeche Mode en plus | |
|
| |
Trencavel Astérix
| Sujet: Re: Y'a pas de raisons... Ven 9 Avr 2010 - 16:07 | |
| ben ouais... j'ai bon goût moi | |
|
| |
Satinca Administrateur
| |
| |
Trencavel Astérix
| Sujet: Re: Y'a pas de raisons... Ven 9 Avr 2010 - 16:34 | |
| | |
|
| |
Trencavel Astérix
| Sujet: Re: Y'a pas de raisons... Lun 12 Avr 2010 - 7:53 | |
| En ce moment, les apprentis (et moi-même) travaillons au son de l'album de Michael Bublé... et en plus, il est beau mec, ce qui ne gâche rien Haven't met you yet I’m Not Surprised Not Everything Lasts Have Broken My Heart So Many Times, I Stopped Keepin Track. Talk Myself In I Talk Myself Out I Get All Worked Up Then I Let Myself Down.
I Tried So Very Hard Not To Lose It I Came Up With A Million Excuses I Thought I Thought Of Every Possibility
And I Now Someday That It’ll All Turn Out You’ll Make Me Work So We Can Work To Work It Out And I Promise You Kid That I’ll Give So Much More Than I Get I Just Haven’t Met You Yet
Mmmmm ….
I Might Have To Wait I’ll Never Give Up I Guess It’s Half Time And The Other Half’s Luck Wherever You Are Whenever It’s Right You Come Out Of Nowhere And Into My Life
And I Know That We Can Be So Amazing And Baby Your Love Is Gonna Change Me And Now I Can See Every Possibility
Hmmmmm ……
And Somehow I Know That Will All Turn Out And You’ll Make Me Work So We Can Work To Work It Out And I Promise You Kid I’ll Give So Much More Than I Get I Just Haven’t Met You Yet
They Say All’s Fair And In Love And War But I Won’t Need To Fight It We’ll Get It By It ?? To Be United
And I Know That We Can Be So Amazing And Being In Your Life Is Gonna Change Me And Now I Can See Every Single Possibility
Hmmm …..
And Someday I Know It’ll All Turn Out And I’ll Work To Work It Out Promise You Kid I’ll Give More Than I Get Than I Get Than I Get han I Get
Oh You Know It Will All Turn Out And You’ll Make Me Work So We Can Work To Work It Out And I Promise You Kid To Give So Much More Than I Get Yeah I Just Haven’t Met You Yet
I Just Haven’t Met You Yet Oh Promise You Kid To Give So Much More Than I Get
I Said Love Love Love Love Love Love Love ….. I Just Haven’t Met You Yet Love Love Love ….. I Just Haven’t Met You Yet
le petit lien pour écouter : http://www.deezer.com/listen-4311285 | |
|
| |
Trencavel Astérix
| Sujet: Re: Y'a pas de raisons... Dim 9 Mai 2010 - 19:43 | |
| ça faisait longtemps All I want is youU2 - Album "Rattle and hum" - 1988You say you want a diamond on a ring of gold You say you want your story to remain untold All the promises we made from the Cradle to the grave When all I want is you You say you'll give me a highway with no one on it Treasure just to look upon it All the riches in the night You say you'll give me eyes on a moon of blindness A river in a time of dryness A harbour in the tempest All the promises we make From the cradle to the grave When all I want is you You say you want your love to work out right To last with me through the night You say you want a diamond on a ring of gold Your story to remain untold Your love not to grow cold All the promises we break from the Cradle to the grave When all I want is you All I want is you. la petite vidéo qui va bien : https://www.youtube.com/watch?v=tX5jHN3PhSk | |
|
| |
Trencavel Astérix
| Sujet: Re: Y'a pas de raisons... Sam 29 Mai 2010 - 16:15 | |
| Supermassive Black HoleMuseAlbum "Black Holes and Revelations"Oh baby dont you know I suffer? Oh baby can you hear me moan? You caught me under false pretences How long before you let me go? You set my soul alight You set my soul alight (You set my soul alight) Glaciers melting in the dead of night And the superstars sucked into the supermassive (You set my soul alight) Glaciers melting in the dead of night And the superstars sucked into the 'supermassive' I thought I was a fool for no-one Oh baby I'm a fool for you You're the queen of the superficial And how long before you tell the truth You set my soul alight You set my soul alight (You set my soul alight) Glaciers melting in the dead of night And the superstars sucked into the supermassive (You set my soul alight) Glaciers melting in the dead of night And the superstars sucked into the 'supermassive' Supermassive black hole Supermassive black hole Supermassive black hole Glaciers melting in the dead of night And the superstars sucked into the supermassive Glaciers melting in the dead of night And the superstars sucked into the supermassive (You set my soul alight) Glaciers melting in the dead of night And the superstars sucked into the supermassive (You set my soul alight) Glaciers melting in the dead of night And the superstars sucked into the supermassive Supermassive black hole Supermassive black hole Supermassive black hole écouter la version live à Wembley : http://www.deezer.com/listen-785824 voir la vidéo : https://www.youtube.com/watch?v=8tugqHunwDA | |
|
| |
Trencavel Astérix
| Sujet: Re: Y'a pas de raisons... Sam 19 Juin 2010 - 6:04 | |
| Du courage...La Grande SophieJ'en connais qui tournent en rond Ou qui longent les murs en comptant les saisons J'en ai vus des dépourvus Des nouveaux départs qui nous mènent nulle part Des guerriers à la télé, Des héros dans ma salle à manger J'en ai lu des histoires vraies Mais la question que j'me pose Sans cesse : Où j'pourrais trouver {Refrain:} Du courage, du courage, du courage Du courage, du courage, du courage Du courage, du courage, du courage Du courage, du courage, du courage Tu vois c'est tellement mieux Quand on est sûr de soi Que l'on porte au bout des doigts De la force et l'espoir D'aller chercher plus loin en n'ayant peur de rien De sonner à la porte de l'inconnu sans aucune retenue Et parler c'est si léger Mais la question que j'me pose Sans cesse : Où j'pourrais trouver {au Refrain} Quand je vais dans la forêt Que les bras m'en tombent comme le Petit Poucet Des cailloux j'en ai trouvés Mais la question que j'me pose Sans cesse : Où j'pourrais trouver {au Refrain} la vidéo : https://www.youtube.com/watch?v=kqqxcXb4DOU | |
|
| |
Contenu sponsorisé
| Sujet: Re: Y'a pas de raisons... | |
| |
|
| |
| Y'a pas de raisons... | |
|